قهوه ترک، نوعی قهوه ترکیبی شامل دانه های عربیکا (گاهی همراه با ربوستا) است که با ریزترین درجه آسیاب شده (دقیقا شبیه آرد) و برای مصرف ، آن را داخل جذوه (ظرف مسی) با آب میجوشانند.
مصرف این قهوه در خاورمیانه رایج بود اما چون از طریق تجار عثمانی در قرن 17 به انگلستان و فرانسه راه پیدا کرد به قهوه ترک یا ایبرک مشهور شده است.

قهوه ترک

روش دم آوری

  • قهوه ترک ساده ترین شکل دم آوری قهوه است. کافیست به اندازه تعداد فنجان های مورد نظر آب سرد داخل جذوه بریزید. (هیچوقت جذوه را لب به لب پر نکنید و بالای جذوه را برای تشکیل فوم (کف) خالی بگذارید)
  • به ازای هر فنجان یک قاشق چای خوری قهوه ترک اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا با آب مخطوط شود. اگر دوست داشته باشید در این مرحله میتوانید شکر هم به میزان دلخواه در جذوه حل کنید.
  • جزوه را روی شعله خیلی کم بگذارید و چند دقیقه صبر کنید. با شروع غل زدن و بالا آمدن کف، جذوه را از روی شعله بردارید. برای ایجاد قوام بهتر میتوانید بعد از چند ثانیه و پایین رفتن کف دوباره این کار را تکرار کنید. (دوبار کافی است)
  • چند ثانیه صبر کنید تا قهوه ته نشین شود.
  • کف روی جذوه را با قاشق داخل فنجان ها بریزید و درنهایت نوشیدنی را داخل فنجان ریخته و سرو نمایید. نوش جان
قهوه ترک لنون

قهوه ترک لنون ترکیبی ویژه از 70 درصد قهوه عربیکا و 30 درصد قهوه روبوستا است. عطر و طعم قوی و متمایز این قهوه میراث دار فرهنگ کهن ترکیه است و سعی شده است تا حدامکان فرهنگ غذایی موطن اصلی خود وفادار باشد. این قهوه تلخی و کافئین ملایمی دارد که نوشیدن آن را در تمام ساعات روز مناسب میکند. بعلاوه با داشتن فوم (خامه) قابل ملاحظه، میتوان آن را به شکلی کاملا سنتی سرو کرد.

برای خرید قهوه ترک لنون کلیک کنید.